EXCLUSIV. Adio emisii de CO2? Porsche pregătește prima mașină sport complet electrică! (FOTO)

06 Apr 2017 | scris de Istvan Deak
EXCLUSIV. Adio emisii de CO2? Porsche pregătește prima mașină sport complet electrică! (FOTO) Galerie foto (7)

Angajații companiei Porsche au motive de bucurie. La finalul lunii martie, conducerea a anunțat că fiecare angajat va primi o primă de 9.111 euro, ca urmare a vânzărilor extraordinare din 2016. Subsidiara grupului Volkswagen nu pare deloc afectată de scandalul emisiilor Dieselgate.

Prima este compusă dintr-un bonus financiar de 8.411 de euro și 700 de euro contribuție la pensia privată a fiecarui angajat. În 2016, Porsche a stabilit un nou record prin vânzarea a 237.778 de mașini, generând venituri de 22,3 miliarde de euro, o creștere de 4% față de anul precedent.

Într-o perioadă în care au loc disponibilizări în masă în industria auto, Porsche continuă să angajeze. “Anual vin aproximativ 140.000 de solicitări de participare la un concurs de angajare la Porsche, însă doar câteva sute ajung să obțină un contract. Este o cerere uriașă, avem cei mai fericiți angajați și de obicei cine ajunge la noi, iese la pensie de la noi”, ne-a mărturisit purtătorul de cuvânt al Porsche AG, Matthias Rauter.

Vine „Mission E”

Veștile bune pentru cei 26.712 angajați ai companiei de lângă Stuttgart continuă. Compania va demara producția primei mașini electrice sport Porsche ”Mission E” la fabrica din Zuffenhausen.

Am fi putut muta productia Mission E într-o țară low-cost, însă nu am vrut asta. În acord cu angajații, am ales să transformăm, practic să reconstruim fabrica de aici, pentru a demara producția aici. Pentru asta, toată lumea a fost de acord, ca rata de creștere a salariilor să fie blocată în următorii ani la 0,25% pentru angajați și 0,5% pentru cei din conducere”, spun reprezentanții Porsche.

Conceptul Mission E a fost prezentat în premieră la Salonul Auto din Frankfort, în 2015, însă nici după doi ani nu s-a început producția sa.

Directorul E-Mobility de la Porsche, Otmar Bitsche, ne-a confirmat că primele mașini Mission E vor fi gata abia la finalul anului 2019 și vor fi puse în vânzare în 2020, obiectivul Porsche fiind de a vinde 20.000 încă din primul an. În funcție de dotări, prețul unui model va începe de la puțin peste 100.000 de euro. La 600 CP (400 kW), mașina va avea patru uși și patru scaune.

Bateria

Bateria litiu-ion de 600 de kg și 800V reprezintă podeaua mașinii, astfel că greutatea este dispersată în mod egal. Bateria poate fi încărcată până la 80% în doar 15 minute, inclusiv wireless în garajul casei. Porsche se află deja în negocieri cu mai multe lanțuri de benzinării care să găzduiască puncte de Turbo-Charging. Practic, mașina se oprește pe o placă, iar încărcarea începe automat. Lângă roata din stânga-față, există o mufă, unde mașina poate fi încărcată în benzinării.

Doar pentru modelul Mission-E, Porsche va angaja încă 1.400 de persoane în noua fabrică 4.0, investițiile fiind estimate la peste 700 de milioane de euro.

Planuri

Deja s-au scos la concurs 100 de noi posturi în IT, iar numărul practicanților a fost mărit de la 150 la 220, deși anual vin peste 7500 de solicitări. “Ca să investim în producția Mission E, trebuie să producem bani vânzând modelele actuale”, răspund reprezentanții companiei la insinuarea că au întârziat câțiva ani față de Tesla.

Performanțe

Directorii de la Porsche susțin că au ales să facă acest pas în concordanță cu nevoile clienților și cu orientarea spre o tranziție energetică care presupune o reducere drastică a emisiilor CO2. Ei neagă ipoteza că ar dori să intre în competiție cu cei de la Tesla, dar este evident că mașina va fi creată în așa fel încât să depășească dotările Tesla Model S, care poate parcurge doar 435 de km, dacă bateria este încărcată complet, în timp ce Mission E poate ajunge și la o distanță de 500 km.

În mai puțin de 3,5 secunde de la pornire, Mission E va atinge 100 de km/h, dar Tesla Model S P100D are nevoie de doar 2,5 secunde. Mission E atinge 200 de km/h în mai puțin de 12 secunde, iar viteza maximă va fi de 240 km/h. Durata de viață este estimată la 8-10 ani, deși unele surse atrag atenția că bateria va rezista cel mult 6 ani.

Mission E nu va avea oglinzi, în schimb în partea de jos a parbrizului va fi un ecran unde se pot urmări cu ajutorul unor camere video diferite unghiuri ale mașinii. Șoferul poate să seteze manual ce informații dorește să vadă pe display (de fapt, o hologramă).

Mai mult, o cameră video care urmărește ochii șoferului va detecta automat ce caută din priviri și îi va oferi imediat informațiile pe care le caută. În final, șoferul poate confirma rezultatul propus prin apăsarea unui buton de pe volan. Indiferent de modul în care șoferul schimbă poziția scaunului, sau poziția sa în scaun, imaginile vor fi ajustate la nivelul câmpului său vizual. 

Alte stiri din Auto

Ultima oră