EVALUARE NAŢIONALĂ. O diagramă, „mărul discordiei“ după proba de Matematică. Ce le-a răspuns Ministerul Educaţiei părinţilor revoltaţi

30 Iun 2016 | scris de Mara Răducanu
EVALUARE NAŢIONALĂ. O diagramă, „mărul discordiei“ după proba de Matematică. Ce le-a răspuns Ministerul Educaţiei părinţilor revoltaţi

Ministerul Educaţiei nu va schimba baremul de corectare de la proba de Matematică în cazul itemului 6 de la Subiectul I care a fost contestat de mai mulţi părinţi şi elevi. Secretarul de Stat pe învăţământul preuniversitar, Monica Anisie, a explicat că părinţii care au venit să protesteze joi la minister au cerut anularea respectivei cerinţe, potrivit mediafax.ro. 

diafragma

„Obligaţia mea era să-i invit pe părinţii care au venit să protesteze faţă de modalitatea în care a fost formulat punctul 6 de la Subiectul I. Aceştia reclamau nu atât greşeala din baremul de notare, adică nu şi-ar fi dorit neapărat să schimbăm baremul şi să spunem că este corect să luăm în calcul şi o altă variantă de răspuns, ci ar fi dorit să anulăm acest item pentru că au greşit copiii lor, care au dat ca răspuns rezultatul 8 în loc de 3. Specialiştii din cadrul Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) au discutat cu dumnealor, le-au explicat cum se formulează un subiect, le-au explicat modalitatea în care se contruieşte itemul, care este programa pentru examen şi le-au prezentat faptul că modelul pe care CNEEE l-a postat de un an de zile pe edu.ro conţine aceeaşi întrebare, numai că în loc să le ceară numărul de elevi care au obţinut nota nouă, anul acesta la Evaluarea Naţională le-au cerut numărul de elevi care au obţinut nota 5”, a explicat Anisie.

Revolta părinţilor după proba la Matematică din cadrul Evaluării Naţionale

Mai mulți părinţi, alături de copii, s-au strâns în această dimineaţa la Ministerul Educaţiei, nemulţumiţi de punctul 6, subiectul I, de la proba la Matematică din cadrul Evaluării Naţionale, despre care spun ei că a fost unul neclar şi a încurcat elevii.

Mai mulţi profesori, elevi şi părinţi reclamă că cerinţa punctului 6 de la Subiectul I de la proba de Matematică din cadrul Evaluării Naţionale nu a fost corect formulată şi i-a indus în eroare pe mulţi candidaţi. „S-au încurcat!”, a explicat mama unul elev de la Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc”. „Nu au înţeles exact cum se citeşte diagrama fiindcă nu era clar precizat care sunt notele şi care şir este numărul de elevi. Suntem câţiva care ne gândim să contestăm”, a spus aceasta.

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră