„Pe tine cine te minte?”: întrebarea pe care o pune IDEO IDEIS adolescenților la cea de-a 12-a ediție   

12 Iul 2017
„Pe tine cine te minte?”: întrebarea pe care o pune IDEO IDEIS adolescenților la cea de-a 12-a ediție   

96% dintre adolescenții români se uită zilnic la televizor și 88% utilizează în fiecare zi internetul, dintre care doar 16% spun că nu au niciun cont de social media, conform unui studiu al UNICEF din 2013 despre situația adolescenților din România. Cum reușesc liceenii să facă slalom printre toate informațiile pe care le primesc de pe aceste canale? Cum putem să-i încurajăm să nu le mai considere din start ca fiind adevărate? Și mai ales, cum îi putem ajuta să verifice informațiile pe care le au înainte de a-și forma o opinie?

Pentru că strânge 200 de adolescenți într-o tabără de educație alternativă în Alexandria, festivalul IDEO IDEIS alege an de an o temă pe care o consideră constructivă pentru educația lor și care poate, prin campania de comunicare, depăși granițele festivalului în termeni de impact. După ce anul trecut a vorbit despre empatie, tema celei de-a 12-a ediții este autonomia.

Campania „Pe tine cine te minte?” își propune să reviziteze mituri, stereotipuri socio-culturale și minciuni, voite sau nu, care ne pot marca când suntem copii sau adolescenți, pentru a ajuta liceenii să conștientizeze importanța autonomiei, și pentru a le încuraja spiritul critic.

În spoturile video ale campaniei, Alina Gavrilă Borțun (Creative Director), Adi Bulboacă (fotograf, Scena9), Elena Calistru (Funky Citizens), Svetlana Cârstean (poetă), Dorina Chiriac (actriță, mentor IDEO IDEIS), Oana Giurgiu (producătoare, TIFF), Cristian Lupșa (editor, Decât o Revistă), Marius Manole (actor, mentor IDEO IDEIS), Cristian Neagoe (manager cultural, Street Delivery), Psihotrop (rapper), Vlad Tăușance (trainer de comunicare), Alex Tocilescu (scriitor), Roman Tolici (artist) și Vlad Levente Viski (activist, MozaiQ) au răspuns la întrebarea „Pe tine cine te-a mințit în adolescență?”, au identificat mituri încă actuale în societatea românească și au încercat să găsească ponturi pentru a evita dezinformarea. Artiștii Alexandru Nimurad, Sorina Vazelina și Maria Zurbagiu au venit cu propriile interpretări asupra campaniei, declinate în cele trei vizualuri ale ediției de anul acesta a IDEO IDEIS.

«De patru ani, IDEO IDEIS este unul dintre hotspoturile culturale BRD care pentru noi are dublă valoare, pentru că încurajează apariţia de noi artişti şi, în acelaşi timp, le arată acestora cum să devină oameni mari responsabili, capabili să converseze inteligent şi argumentat, să gândească critic şi să ia iniţiativa pentru a-şi urma pasiunile. Pe mulţi dintre aceşti tineri îi vom revedea pe o scenă de teatru, în ateliere de creaţie sau animând comunităţi. Şi asta pentru noi e o confirmare în plus că toţi suntem mai câştigaţi într-un ritm mult mai rapid atunci când le dăm tinerilor oportunităţi, metode şi mentori care să-i încurajeze să gândească singuri, să se descopere şi să decidă informaţi. Prin fiecare parteneriat şi proiect pe care îl dezvoltăm, ne dorim să fim tot mai aproape de misiunea pe care ne-am propus-o, aceea de a ajuta la dezvoltarea noii generaţii de creatori»,  Flavia Popa - Secretar General BRD - Groupe Société Générale


Pentru mai multe informații:
www.ideoideis.ro 
www.facebook.com/ideoideis/

_____________________________

IDEO IDEIS este un festival de teatru pentru comunitate și, în același timp, un eveniment dedicat procesului de educație alternativă pentru tinerii liceeni din România. Structura festivalului este unică în peisajul festivalurilor de teatru din țară și are rolul de a-i ajuta pe participanți să-și îmbunătățească abilitățile de comunicare, să capete încredere în ei înșiși și să interacționeze cu tipuri de modele relevante pentru dezvoltarea lor personală și profesională.

SHARE

Eurofrutas Temporar

Alte stiri din Teatru

Ultima oră