NASA, descoperire FABULOASĂ în timpul cartografierii a Universului. "Nu mai este alta ca ea. Luminează cu puterea a 300 de sori!" (VIDEO)

01 Iun 2015
NASA, descoperire FABULOASĂ în timpul cartografierii a Universului.
Oamenii de știință de la NASA au descoperit cea mai luminoasă galaxie Univers. Descoperirea a fost făcută cu ajutorul telescopului spațial WISE, în timpul cartografierii în infraroșu a Universului.

Potrivit Science Alert, este vorba despre galaxia WISE J224607.57-052635.0, care strălucește cu o putere de peste 300 trilioane de ori mai mare decât Soarele și care se află la o distanță de aproximativ 12,5 miliarde de ani de noi.

În plus, autorii studiului susțin că în centrul galaxiei se află o gaură neagră imensă care se hrănește cu gaze și materie, procesul degajând lumină în spectrul vizibil, ultraviolet și al razelor X. Energia emanată este blocată de nori de praf, aceștia încălzindu-se și radiind lumina în spectrul infraroșu detectată de WISE.

Studiul „The Most Luminous Galaxies Discovered By WISE” a fost publicat în The Astrophysical Journal.

Wide-field Infrared Survey Explorer (WISE) este cel de-al treilea telescop spaţial care cercetează Universul folosindu-se de spectrul infraroşu, după Spitzer, lansat de NASA, şi Herschel, lansat de Agenţia Spaţială Europeană (ESA). Aceste două telescoape diferă de WISE deoarece ele monitorizează anumite corpuri cereşti pentru care au fost programate, înainte de plasarea pe orbită.

Scopul telescopului WISE, lansat în decembrie 2009, este de a efectua, totodată, şi un recensământ al corpurilor cereşti apropiate de Terra, precum asteroizii şi cometele, susceptibile de a ameninţa planeta. (V.M.)