Descoperire revoluționară - plămânii au asociată o nouă funcție, necunoscută până în prezent

22 Ian 2020

Plămânii au încă o funcţie, despre care nu se știa până acum - produc sânge. Mai exact, trombocite, adică acele celule care opresc sângerarea.
Cercetătorii de la Universitatea din California au descoperit o nouă funcționalitate a plămânilor, absolut revoluționară, ce schimbă perspectiva în multe teorii din lumea medicală și modul în care sunt tratate în momentul de față mai multe boli ale sângelui.

În urma unor serii de experimente realizate pe șoareci, cercetătorii au descoperit că plămânii au un rol mult mai complex în organismul mamiferelor.

Plămânii nu doar facilitează respirația, dar au un rol important și în mecanismul producerii sângelui, alături de măduva osoasă.

Experimentele au demonstat că plămânii produc prin fragmentarea unor celule sânge, trombocite, aproximativ 10 milioane pe oră.

Trombocitele sunt celule ale sangelui care indeplinesc o functie importanta – asigurarea hemostazei (oprirea sangerarii)

Trombocitele nu au nucleu si nu se pot reproduce, dar contin cantitati mari de proteine, en­zime, hormoni, calciu ionic etc., care contribuie la inde­plinirea rolului lor fiziologic. De exemplu, trombocitele produc un factor de crestere, care stimuleaza multiplicarea si dezvoltarea celulelor endoteliale (care formeaza peretele intern al vasului de sange) sau dezvoltarea musculaturii netede vasculare, contribuind astfel la repararea peretilor vasculari.