Descoperire de senzaţie: Pe Lună există cantităţi mari de apă

25 Iul 2017 | scris de Gabriela Antoniu
Descoperire de senzaţie: Pe Lună există cantităţi mari de apă

Noile date din satelit relevă existenţa a numeroase depozite vulcanice pe Lună, aducând tot mai multe dovezi că există o cantitate surprinzătoare de apă sub suprafața acesteia, relatează cbc.ca

Se crede că depozitele de apă constau în margele de sticlă cu apă, formate în timpul erupțiilor explozive de magmă. Noua cercetare a fost publicată în revista Nature Geoscience de oamenii de ştiinţă de la Universitatea Brown.

De ani de zile oamenii de știință au presupus că luna conține apă sau a alţi compuși volatili în cantităţi mici. Această viziune a început să se schimbe în 2008, când o echipă de cercetători a descoperit urme de apă în margele de sticlă vulcanică aduse pe Pământ de pe Lună de misiunile Apollo 15 și 17.

Apoi, în 2011, un studiu suplimentar al elementelor din acele mărgele vulcanice a arătat că acestea conțineau cantități similare de apă ca şi unele pietre vulcanice de pe Pământ.

"Întrebarea cheie este dacă aceste mostre Apollo reprezintă majoritatea condiţiilor din interiorul lunar sau, din contră, reprezintă zone neobișnuite sau poate anormale din punct de vedere al apei într-o manta altfel uscată", a declarat Ralph Milliken, autor principal al noii cercetări și profesor asociat  la Universitatea Brown.

Pentru a detecta apa de sub suprafața Lunii de la distanța semnificativă a orbitei unui satelit, oamenii de știință au măsurat lumina care se reflectă din Lună. Privind lungimea undei de lumină absorbite sau reflectate de suprafața Lunii, oamenii de știință îşi pot face o idee despre mineralele și compușii dedesubt.

"Distribuția acestor depozite bogate în apă este cheia", a spus Milliken. "Acestea sunt răspândite la suprafață, ceea ce ne spune că apa găsită în probele Apollo nu este unica".