Bebelușii au capacitatea de a învăța, în același timp, două limbi

23 Sep 2016 | scris de Marina Constantinoiu
Bebelușii au capacitatea de a învăța, în același timp, două limbi

În opinia expertei în educație Ștefania Filip, unul dintre specialiștii care au introdus, în România, revoluționara metodă de învățare a limbii engleze de către bebeluși, asimilarea lingvistică timpurie modelează și alte forme de dezvoltare cognitivă la copii, potrivit Plus Communication.

“După şapte ani în care am observat foarte atent procesul de învățare, prin metoda didactică a profesorului britanic Helen Doron, am ajuns la o concluzie remarcabilă: bebelușii au o capacitate extraordinară de a învața, în același timp, mai multe limbi, fără a exista riscul ca aceștia să le confunde. Din studii empirice, am constatat că micuții pot vorbi limba engleză, atunci când li se cere la cursuri și pot conversa liber cu alți copii în această limbă, însă atunci când vin părinții să-i ia acasă, își “comută” creierul înapoi pe limba română și nu fac confuzii între cele două sisteme lingvistice”, afirmă specialista.

Totodată, experta crede că, spre deosebire de adulți, instinctul de asimilare a unei limbi este mult mai accentuat la bebeluși, iar acest lucru denotă că o limbă străină trebuie învățată de mic, atunci când nu s-a sedimentat încă o matrice de gândire.

”Pe măsură ce un bebeluș învață cuvinte, el învață, în fapt, concepte și modul în care acestea există în lumea din jurul nostru. Spre exemplu, atunci când copilul va începe să folosească pentru prima dată cuvântul “câine”, el nu învăță doar cuvinte pentru vocabularul său, așa cum se întâmplă la un adult, ci și ceea ce înseamnă conceptul de “câine”. Astfel, copilul va atribui acelui concept câte un nume: în limba maternă și în cea străină sau cea asimilată”, declară Ștefania Filip.

Metoda de învățare a limbii engleze pentru bebeluși (Helen Doron Early English) a fost implementată, cu succes, acum 30 de ani de către renumitul profesor britanic Helen Doron, în rândul a peste două milioane de copii din întreaga lume, iar în România există 24 de centre internaționale în localitățile: Bucureşti, Constanţa, Brăila, Galaţi, Bacău, Focşani, Timişoara, Arad, Sibiu, Braşov, Târgu Mureş, Oradea, Zalău, Cluj-Napoca, Râmnicu Vâlcea, Piteşti, Deva şi Făgăraş.

Alte stiri din Stiinta

Ultima oră