Virusurile și bacteriile o iau razna din cauza modificărilor climatice. Europenii, cei mai expuși acestui fenomen!

05 Aug 2017 | scris de Magda Marincovici

Modificările climatice vor amenința sănătatea oamenilor din cauza efectelor acestora asupra bolilor infecțioase sensibile la climă, notează cercetătorii de la Universitatea Liverpool, în studiul lor publicat în Scientific Reports, transmite franceinfo.

Distribuția în spațiu, sezoanele când apar, incidența și, uneori, gravitatea  vor putea fi modificate, subliniază autorii studiului. Ei au selectat, pentru oameni și animale domestice, 100 de boli cu impactul cel mai mare.

Cercetătorii britanici precizează că era imposibilă studierea tuturor agenților patogeni care afectează omul, deoarece sunt foarte mulți, unii cu impact redus asupra sănătății.  63% dintre bolile selectate prezintă o legătură cu cel puțin un factor climatic.

Holeră, antrax, boala Lyme

Majoritatea bolilor sunt influențate de umiditate, pluviometrie, temperatură sau viteza vântului. În mod special, modificările climatice vor influența holera. Cel puțin nouă factori meteo au impact asupa Vibrio cholera. De asemenea, sunt vizate antraxul și boala Lyme, care sunt extrem de sensibile la modificările climatice (șapte factori de climă).

Europenii vor fi cei mai afectați, deoarece patogenii sensibili la un număr foarte mare de factori climatici se află în majoritatea lor pe acest continent, explică coordonatorul studiului, dr. K.Marie McIntyre.

Evident, cercetătorii nu pot determina în ce măsură aceste boli vor fi afectate, deoarece în primul rând efectele modificărilor climatice sunt dificil de estimat. Totuși, rămâne valabil că majoritatea virusurilor și bacteriilor periculoase pentru om vor evolua în paralel cu clima.

O tendință îngrijorătoare, potrivit autorilor studiului, care solicită OMS și Uniunii Europene să analizeze această problemă pentru a evalua riscurile asupra populațiilor.

Alte stiri din Sanatate