Molecula-gigant, care ucide virusurile Ebola, Zika, gripale ...

19 Mai 2016 | scris de Magda Marincovici
Molecula-gigant, care ucide virusurile Ebola, Zika, gripale ...

Această moleculă acţionează asupra învelişului virusului care îi permite acestuia să se prindă de celulele organismului pe care îl atacă şi îl contaminează. Molecula-gigant, pusă la punct de cercetători, are capacitatea de a atrage virusurile, datorită unei reacţii electrostatice care se produce între aceasta şi glicoproteinele virale. Odată prins de molecula ucigaşă, virusul nu se mai poate agăţa de celulele organismului şi nivelul lui de aciditate scade, ceea ce îi reduce foarte mult capacitatea de multiplicare. Această moleculă conţine zahăr şi alte substanţe,  care activează celulele imunitare în sensul că le incită să se debaraseze de virusuri.

Această inovaţie face obiectul unui articol special publicat în revista Marcromulecules.

Faptul că moleculele ucigaşe se fixează pe suprafaţa virusurilor şi nu pătrund în patrimoniul lor genetic (ADN şi ARN) reprezintă un avantaj din punctul de vedere al problematicii mutaţiilor. Se ştie că genele virusurilor se modifică rapid şi uşor, ceea ce complică mult realizarea de tratamente şi vaccinuri eficiente. De exemplu, pentru Zika, virusul care îi nelinişteşte pe cercetători, pentru virusurile gripei sezoniere care se modifică în fiecare an...

Până acum, cercetătorii au testat molecula ucigaşă în laborator pe virusul febrei dengue,  virusul Ebola, herpetic, chikungunya, pe virusuri gripale.

Totuşi, cercetătorii au anunţat că mai sunt necesare multe serii de teste de laborator, pe animale şi oameni, înainte de punerea pe piaţă a unui tratament preventiv, eficient contra mai multor virusuri, sub formă de comprimat sau spray.

Alte stiri din Sanatate