Nucile, mai sănătoase decât uleiul de măsline

28 Iun 2019 | scris de Bianca Maria Drug
Nucile, mai sănătoase decât uleiul de măsline

Pentru daci, nucul reprezenta o sursă de hrană și un medicament, fiind numit „arborele magic”. În Evul Mediu, nuca era recunoscută pentru rolul tămăduitor în cazul bolilor mintale, pornindu-se de la forma sa asemănătoare cu cea a creierului.

Cercetările moderne au arătat că nuca stimulează memoria, fiind recomandată în cazul efortului intelectual susținut. Nucul secretă o cantitate mare de iod, iar fructele sale oferă energia necesară, numărându-se printre alimentele cele mai bogate în calorii si mai complete din punct de vedere nutritiv.

Consumate după fiecare masă, nucile impiedică îngroșarea arterelor și previn bolile de inimă.

Opt nuci pe zi mențin arterele flexibile, inima sănătoasă și previn apariția atacului vascular cerebral, arată un studiu realizat de cercetătorii americani de la Barcelona’s Hospital Clinico, apărut în publicația American College of Cardiology. 

Specialiștii citați de BBC News afirmă că nucile trebuie consumate mai ales după o masă bogată în grăsimi pentru a atenua efectele negative pe care acestea din urmă le au asupra organismului. 

Nucile, o revelație

Cercetătorii au monitorizat unui grup de 24 de adulți. Jumătate dintre aceștia aveau un nivel normal al colesterolului - ceilalți, un nivel ridicat.

Participanții la studiu au primit două porții de salam bogat în grăsimi și brânză, pe care le-au consumat la un interval de o săptămână. La una dintre porții cercetătorii au adăugat cinci lingurițe de ulei de măsline. La cealaltă, au adăugat miezul a opt nuci.

Testele au arătat că atât uleiul de măsline cât și nucile au ajutat la reducerea inflamațiilor din artere, care apar brusc după o masă bogată în grăsimi saturate și care, în timp, favorizează rigidizarea arterelor, crescând riscul unor boli de inimă și atacului vascular cerebral.  Dar, spre deosebire de uleiul de măsline, nucile au ajutat și la menținerea elasticitătii și flexibilității arterelor, indiferent de nivelul colesterolului. 

Tratează tulburările de ritm cardiac 

Cercetătorii au observat că acidul alfa-linoleic din nuci este benefic pentru persoanele cu tulburări ale ritmului cardiac.

Participanților la studiu li s-a transmis că pot mânca tot ce doresc, cu condiția să includă nucile în meniu.

"Acest lucru demonstrează că grăsimile protectoare din nuci înlătură efectele grăsimilor saturate din dietă, în timp ce grăsimile neutre, precum uleiul de măsline, nu au un rol atât de important", a afirmat Robert Vogel, profesor la University of Maryland, Baltimore.

Consumul de grăsimi întrerupe producerea de oxid nitric de "căptușeala" arterelor, necesar menținerii flexibilității vaselor de sange. Nucile conțin antioxidanți și arginină, un aminoacid folosit de organism  pentru a produce oxidul nitric. 

Antitumoral

Datorită conținutului bogat în cupru, nucile sunt indicate în dieta persoanelor cu anemie, a celor cu reumatism și artroze, în stări precanceroase și tuberculoză, în special tuberculoză osoasă.

Datorită acizilor grași omega-3, antioxidanților și fitosterolului, nucile sunt arme în lupta cu cancerul mamar. Tumorile se micșorează și chiar pot dispărea.

Vitamina E, bine reprezentată în nuci, este un antioxidant puternic ce previne cancerul de prostată și de plămâni. De folos pentru întreținerea organismului sunt seleniul, calciul și cuprul din compoziția nucilor.

Axul nucii

Axul nucii - pojghița subțire, lemnoasă, care desparte în interior miezul de nucă în două -  se obține când se decojesc fructele pentru a se scoate miezul. 

Este puternic astringent, are efecte antitusive și antiinfecțioase la nivelul căilor respiratorii medii.

Din axul nucilor se poate obține un decoct eficient în diaree și împotriva tusei. Se fierb trei, patru lingurițe de produs mărunțit în 300 ml de apă, timp de 10-15 minute, după care se filtrează. Se administrează îndulcit cu miere, cât mai fierbinte posibil. Se pot bea două, trei căni pe zi.

Pentru vegetarieni 

Nucile și alunele pot înlocui majoritatea nutrienților animali în meniul vegetarienilor.

Printre nutrienți se numără majoritatea vitaminelor B, fosfor, fier, cupru, potasiu și proteine. 

Ca aproape toate proteinele din surse vegetale, cele din nuci și alune sunt inferioare calitativ celor animale. Cu toate acestea, prin combinarea nucilor cu pâine, cereale și leguminoase - mai ales soia și linte - se poate obține întreaga gamă echilibrată de aminoacizi esențiali. 

SHARE
 

Eurofrutas Temporar

Alte stiri din Sanatate

Ultima oră