Cercetătorii americani: Primul test de modificare genetică a embrionului uman!

02 Aug 2017 | scris de Magda Marincovici
Cercetătorii americani: Primul test de modificare genetică a embrionului uman!

Cu ajutorul unei tehnologii deosebite de editare genetică (CRISPR), specialiștii americani au reușit modificarea unor gene purtătoare ale unei boli de inimă ereditare, scrie, miercuri, revista Nature.

Această tehnică a fost deja testată în China, ceea ce a provocat indignarea comunității oamenilor de știință și a opiniei publice. De această dată, cercetătorii de la Universitatea de Sănătate și Medicină din Oregon, coordonați de Shoukhrat Mitalipov, au reușit ”corectarea” a 72,4% din embrionii testați. Aceștia erau în stadiu de ou, respectiv la trei zile după fecundarea in vitro, realizată pentru test.

Cercetătorii au folosit spermatozoizi, dintre care 50% erau purtători ai unei gene responsabile de cardiomiopatia hipertrofică, boala caracterizată prin îngroșarea periculoasă a  ventriculului stâng, ceea ce poate fi fatal. Tehnologia folosită constă în injectarea ”foarfecelui genetic” pentru a fi plasat pe cromozomul unde se află gena ”defectă”. Acesta va tăia bucata din ADN care conține malformația și apoi îl repară.

Autorii studiului au reușit astfel ”să corecteze” 42 din cei 58 de embrioni testați. Este un rezultat mai bun, comparativ cu cel obținut de o echipă din China, coordonată de geneticianul Junjiu Huang, care a folosit această tehnică în premieră, în  2015.

Echipa din China a reușit corectarea a 4 din cei 54 de embrioni testați. Totuși această tehnologie a provocat numeroase dezbateri etice, deoarece ar putea fi folosită pentru modificarea culorii pielii, a ochilor...

Nu întâmplător a fost comparată cu un joc periculos, un „joc de-a Dumnezeu”, cu consecințe nebănuite!

Alte stiri din Sanatate