Bacteria din tubul digestiv care poate reduce riscul de diabet de tip 2

23 Mar 2017 | scris de Magda Marincovici
Bacteria din tubul  digestiv care poate reduce riscul de diabet de tip 2

Existenţa unei bacterii în intestin ar putea reduce riscul apariţiei diabetului de tip 2, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii belgieni.

La ora actuală, diabetul de tip 2 se ştie că este favorizat de excesul ponderal, în special de obezitate. Această formă de diabet (90% dintre persoanele suferinde de diabet) este din ce în ce mai frecventă, la nivel global.

Potrivit cercetătorilor, există o relaţie între compoziţia microbiotului nostru intestinal, adică microorganismele care populează tubul nostru digestiv, şi apariţia sau nu a diabetului. Prezenţa bacteriei numite Akkermansia muciniphila în flora noastră intestinală ar putea să reducă riscul apariţiei diabetului de tip 2.

Cercetătorii au studiat bacteriile din tubul digestiv al rozătoarelor. Ei şi-au dat seama că această bacterie era prezentă în număr mai mare sau mai mic şi în funcţia de aceasta rozătoarele sufereau sau nu de diabet.

Cercetătorii din Louvin, Belgia, au studiat această ipoteză. Ei au analizat care sunt consecinţele dacă rozătoarele primesc această bacterie. Rezultatul: riscul apariţiei diabetului scade.

Profesorul Samy Hadjad, diabetolog la CHU Poitiers (Franţa), estimează că nu e departe momentul când primele cercetări vor  stabili dacă această bacterie poate avea un efect benefic pentru reducerea frecvenţei diabetului la oameni. Deocamdată, nu se poate avansa un termen precis, dar se poate imagina că, în următorii ani, această bacterie să poată reprezenta o metodă pentru reducerea riscului de diabet de tip 2.

Alte stiri din Sanatate