Inna sprijină campania anti-bullying

07 Mar 2016 | scris de Sebastian S. Eduard
Inna sprijină campania anti-bullying

Celebra cântăreaţă de muzică pop, Inna, s-a alăturat celei de a doua ediţii a campaniei „CN Clubul Prieteniei”, derulată de televiziunea pentru copii Cartoon Network împreună cu Asociația Telefonul Copilului. Inițiativa îşi propune să încurajeze în continuare copiii şi tinerii din România să spună stop fenomenului bullying şi se desfăşoară sub sloganul „Fii prietenos, nu răutăcios!”.

 

Fenomenul bullying înseamnă să fii jignit, lovit, rănit, exclus sau umilit. Se poate întâmpla oricui, la orice vârstă şi în orice loc: la școală, în parc, în timpul antrenamentului, pe stradă şi chiar on-line.

Deoarece fenomenul bullying afectează copiii din întreaga ţară, Cartoon Network colaborează cu Asociația Telefonul Copilului, unul dintre cele mai importante ONG-uri din România, care abordează problemele acestora. Asocierea are scopul de a informa despre bullying şi de a oferi consiliere şi ajutor celor care au nevoie.

 

Creștere îngrijorătoare

Bullying-ul rămâne una dintre cele mai importante probleme în rândul copiilor cu vârste cuprise între doisprezece și șaptesprezece ani, iar numărul cazurilor de bullying semnalate de băieți în 2015 la Telefonul Copilului a crescut de 20 de ori comparativ cu 2014, de la 25 de cazuri în anul 2014 la 534 de cazuri în anul 2015.

 

Zeci de mii de copii contactează anual Asociația Telefonul Copilului pentru a semnala cazuri de agresări fizice sau verbale. Analizele Asociației Telefonul Copilului arată că aproape jumătate dintre copiii României – 46% - au fost la un moment dat victime ale bullying-ului, în timp ce doar o treime dintre victime cer ajutorul părinților.

 

Clipuri animate

Inna apare în spotul campaniei Cartoon Network. Acţiunea mai include şi o serie de clipuri animate care se adresează atât copiilor care sunt afectați de fenomenul bullying, cât și celor care sunt agresivi sau celor care sunt simpli observatori. Copiii afectaţi direct sau indirect de fenomenul bullying beneficiază de consiliere din partea unor persoane cu experienţă în abordarea acestor probleme pe website-ul www.CartoonNetwork.ro/clubulprieteniei.

 

„M-am alăturat inițiativei Cartoon Network și Asociația Telefonul Copilului pentru că toți știm ce înseamă să fii agresat. Te trezești dimineața și nu mai vrei să mergi la școală pentru că știi ce te așteaptă.  Este o problemă reală cu care se confruntă copiii din România. Sfatul meu pentru cei mici: dacă sunt agresați, sau dacă știu pe cineva care este, trebuie să își amintească faptul că nu este vina lor și că nu sunt singuri. Agresiunea nu este acceptată sub nicio formă și nu este nicio rușine să vorbească despre asta sau să ceară ajutorul unei persoane de încredere”, a declarat cântăreața de muzică pop și ambasadoarea campaniei Clubul Prieteniei Cartoon Network, Inna.

 

Cătălina Florea, Director Executiv, Asociația „Telefonul Copilului” spune: „Campania demarată anul trecut alături de Cartoon Network ne-a oferit oportunitatea de a aduna mai multe informații cu privire la un fenomen grav: în România, bullying-ul între copii începe încă de la grădiniță. Poate pare greu, mai ales pentru un părinte, să își imagineze vocea și durerea unui copil de grădiniță sunând la Telefonului Copilului și cerând ajutor împotriva unor situații pe care nu le înțelege. Însă, din păcate, înregistrăm astfel de cazuri din ce în ce mai des. Alături de autorități și, mai ales, de părinți, trebuie să acționăm acum. Niciun copil nu trebuie să își petreacă acești ani, despre care mulți adulți își amintesc cu drag, altfel decât jucându-se și învățând”.

 

Prima ediţie a acestei campanii a fost lansată anul trecut, avându-l ca ambasador pe cunoscutul cântăreţ Alex Velea.  

Alte stiri din Mass Media

Ultima oră