Asteroizii – de la prietenii din Cosmos, la Apocalipsă. Discovery Science dedică luna iunie asteroizilor

12 Iun 2015
În luna iunie, Discovery Science susține Asteroid Day, o inițiativă internațională care își propune să informeze și să educe publicul despre riscurile generate de asteroizi și modalitățile prin care se pot proteja în cazul unui impact. Ziua oficială dedicată asteroizilor este 30 iunie 2015, când se împlinesc 107 ani de la evenimentul petrecut în 1908 în Tunguska, Siberia, unde s-a produs cea mai puternică explozie din istoria recentă, ca urmare a impactului undei de șoc provocate de un asteroid care s-a dezintegrat în atmosfera terestră.

Pentru a marca acest eveniment în România, cosmonautul Dumitru Prunariu, singurul român care a zburat vreodată în spațiul cosmic, în urma cu 34 de ani, va fi un susținător activ al campaniei Asteroid Day.

„Sistemul solar este caracterizat prin coliziuni, Pământul nostru nefiind nici el evitat de acestea, deși la nivelul memoriei active a ultimelor generații nu percepem evident acest lucru. Am atins nivelul tehnologic care ne permite să descoperim majoritatea corpurilor cerești care se apropie de planeta noastră, le putem calcula orbitele și putem face previziuni. Este momentul în care începem să dezvoltăm tehnologii active de deviere a orbitelor acestor corpuri cerești si de protecție a planetei noastre natale. În același timp, trebuie să fim conștienți de acest fenomen și să înțelegem ce se poate întâmpla, precum și de faptul că se întreprind eforturi susținute pe plan internațional pentru a ne informa și proteja. În acest sens, Asteroid Day este o inițiativă cu o componentă educativă puternică și sunt bucuros să mă alătur demersului Discovery de a populariza informațiile științifice legate de asteroizi”, a spus Dumitru Prunariu.

Programe speciale
Discovery Science va difuza pe 30 iunie, în premieră de la ora 21.10, documentarul Asteroizii: Misiune periculoasă, în narațiunea celebrului regizor David Cronenberg, iar începând cu ora 22.00, filmul 51 Degrees North, primul program realizat pe bază de scenariu și difuzat vreodată pe Discovery Science.

În plus, cu această ocazie, televiziunea lansează Asteroid Day: Numărătoarea inversă, o serie de programe care vor fi difuzate timp de 10 zile înainte de marele eveniment, începând din 20 iunie.

În cele zece zile premergătoare Asteroid Day, de sâmbătă, 20 iunie, până luni, 29 iunie, Discovery Science va difuza programe despre asteroizi timp de două ore pe zi, începând cu ora 22:00. Pe lângă programele speciale pe această temă, vor fi transmise și spoturi de tipul întrebări și răspunsuri conținând informații interesante despre asteroizi, oferite de celebri astronauți și oameni de știință. O parte dintre aceste programe, precum Explorăm Cosmosul, Un univers cu probleme sau Focul din cer, pot fi vizionate și pe Discovery Channel pe 26, 28 și 30 iunie.

Competiție pan-europeană
Cu aceeași ocazie, Discovery Science lansează o competiție, provocându-i pe fani să posteze pe site-ul www.yourdiscoveryscience.com filme sau fotografii prin care să arate cum s-ar proteja în cazul în care un asteroid ar lovi Pământul. Toți cei care doresc să participe la competiție se pot înscrie în intervalul 1 – 30 iunie 2015.

Imaginile trimise vor fi evaluate de un juriu alcătuit din specialiști - astrofizicianul și legendarul star rock Brian May, chitaristul trupei Queen, astronautul Rusty Schweickart, care a făcut parte din misiunea spațială Apollo 9, și regizorul filmului 51 Degrees North, Grigorij Richters. Câștigătorul competiției va primi ca premiu un tur privat al celui mai mare telescop din lume, aflat în La Palma, Spania, și va avea șansa să apară pe Discovery Science.

Alte stiri din Mass Media