Oamenii de ştiinţă au stabilit: selfie-ul e mai enervant chiar şi decît comentariile politice!

01 Aug 2015 | scris de Sebastian S. Eduard
Oamenii de ştiinţă au stabilit: selfie-ul e mai enervant chiar şi decît comentariile politice!
 Întrebare: Ce e mai enervant ca un selfie? Răspuns: două selfie-uri!

Se pare, potrivit unui studiu recent realizat la Birmingham Business School, că nu există în social media ceva mai enervant decît selfie-urile. Nici măcar pozele cu copii. Se prea poate ca foarte apropiate ca nivel de enervare să fie comentariile politice, dar, cu toate astea, selfie-urile rămîn cele mai detestate.

Potrivit acestui studiu, selfie-urile postate pe reţelele de socializare alienează relaţiile cu prietenii.
Dr David Houghton, autorul studiului, spune că selfie-ul are două niveluri de narcisisim: un prim nivel e însuşi faptul că ai un cont pe o reţea de socializare, iar al doilea nivel e atunci cînd îţi faci un selfie şi-l postezi pe internet. Se pare că cel mai detestat site este Instagram.

Studiul, repetat de încă trei universităţi europene confirmă că nu e nimic mai rău ca selfie-ul în social media. Într-un articol scris de patru profesori, intitulat: “Comportamentul voyeurist şi like-urile de pe Facebook: efectul distribuirii fotografiilor în mai multe cercuri sociale” se arată că cei care postează foarte multe selfie-uri au relaţii interumane superficiale, că au un puternic handicap social. Cu cît distribui mai multe selfie-uri, cu atît se pare că ai o stimă scăzută de sine.

Ca să ajungă la această concluzie, porfesorii au întrebat 508 utilizatori de Facebook, cu o vîrstă medie de 24 de ani cît de apropiaţi se simt de prietenii lor, care de asemenea sînt utilizatori de Facebook.

Apoi au comparat răspunsurile cu numărul de selfie-uri postate pe Facebook. În mod covîrşitor, cu cît mai multe selfie-uri postase un respondent, cu atît mai puţin arăta că acesta ţine la intimitatea lui.

“E important să reţinem că selfie-urile şi informaţiile pe care le postăm pe reţelele de socializare nu sînt văzute doar de <prietenii> noştri, ci de multe alte persoane, aparţinînd unor categorii diverse: parteneri de business, familie, colegi, cunoştinţe. şi se pare că fiecare categorie are un alt fel de viziune asupra lucrurilor pe care le postezi”, au spus autorii studiului.

Alte stiri din Life style

Ultima oră