Exclusiv pentru DOMNI: Cinci reguli pentru o ţinută business care îţi asigură succesul

12 Mai 2015
 Exclusiv pentru DOMNI: Cinci reguli pentru o ţinută business care îţi asigură succesul
Prima impresie contează întotdeauna în afaceri, iar costumul unui domn este, de cele mai multe ori, cartea de vizită cea mai importantă în cazul primei întâlniri. Atunci când vă pregătiţi pentru o întâlnire business aveţi în vedere cinci reguli simple pe care trebuie să le urmeze orice domn, recomandă Vlad Mariș, unul dintre cei mai cunoscuți consultanți în domeniul vestimentar din România.

1. Poartă un costum ce ţi se potrivește ca măsură (dacă nu îl găseşti în magazin, nu ezita să îţi construieşti unul la comandă, adaptat pe măsurile personale). Nu alege niciodată un costum prea lung la mâneci (palmele nu trebuie să fie acoperite de mâneci), cu pantalonii prea lungi (maxim un fald în partea din față, iar la spatele pantofului să cadă perfect drept).

2. O garderobă se construieşte începând cu elementele de bază (costumul bleumarin și cel gri), apoi se adăugă elementele ce îi descriu stilul personal și gusturile.

3. Pantofii vor fi aproape întotdeauna maron (pentru costumele bleumarin) și negri (pentru costumele gri).

4. Cel mai practic costum pentru mediul profesional este cel la doi nasturi, cu două șlițuri la spate și reverul drept sau crestat (gulerul și reverul formează un unghi drept).

5. O ținută elegantă nu va fi influențată niciodată de moda unui anumit an.


Cum alegi costumul în funcție de profesie


Garderoba nu este un factor de neglijat și trebuie aleasă atent, în funcție de profesia practicată, explică Vlad Mariș, fondator Mariș - Made to Measure.

Ambasadorii – eleganţă discretă
Doriți să vă inspirați pentru o ținută neutră, potrivită oricărei ocazii, ce nu va da greș niciodată la o întâlnire de afaceri, indiferent de natura sa? Urmăriți garderoba ambasadorilor!
Exclusiv constituită din elementele clasice: costumul bleumarin, gri închis sau negru, fără dungi sau carouri. Extremele se constituie în țesăturile cu un tipar foarte discret, observabil de la maxim 50 de cm distanță. Accesoriile vor urma același trend: cravate foarte clasice, modele sobre de bleumarin, negru sau gri, fără batistă de buzunar.

Avocații – îmbrăcaţi pentru a impresiona
Avocații sunt mereu implicați în negocieri, într-un război psihologic cu interlocutorul, de aceea trebuie să se folosească de orice armă pentru a câștiga! Avocații preferă costumele cu dungi evidente, uneori în culori contrastante față de culoarea de bază (un costum gri închis cu dungi roșii sau un costum bleumarin cu dungi albe) sau carouri. În plus, își permit să se îmbrace și în functie de sezon: iarna vor purta culori mai închise, iar vara culori mai deschise, cu accente vii (gri deschis, bleu, costumul crem - specific verii).
Vor rămâne eleganți purtând cămăși în culori diferite (roz, bleu mai intens, lila), dar și cămăși în dungi sau pătrate, întotdeauna asortate perfect costumului. Cravata poate fi orice culoare, respectând totuși asortarea cu nuanțele costumului și a cămășii. Batista este des întâlnită, de la cea albă, de bumbac, până la batiste de mătase, neglijent aranjate în buzunar, cu diferite culori și tipare.

C.E.O. - costumul reflectă codul firmei
În acest caz costumele vor fi alese în special în funcție de profilul companiei - un C.E.O. al unei companii IT va avea o ținută mai relaxată comparativ cu un C.E.O. al unei bănci. Vor practica aproape întotdeauna o ținută elegantă, dar își vor exprima mult mai liber personalitatea și gusturile. Vor alege cele mai interesante tipare de țesături (dungi și carouri în contrast, un tipar unic și absent în ținutele de zi cu zi) și culorile cele mai neobișnuite (bleu deschis, crem, chiar și roșu sau verde).
Cămășile și accesoriile vor fi la fel de îndrăznețe: culori și tipare deosebite, cravate, eșarfe, batiste inedite. Chiar și șosetele vor fi alese în contrast (asortate la batistă).

Oamenii de vânzări – ţinute flexibile în funcţie de interlocutor
Pentru a vinde, ei se vor inspira în ținute din toate categoriile descrise mai sus, în funcție de situația în care se află. Uneori vor fi ambasadorii firmei, alteori echivalentul CEO-ului, transmițând încredere și siguranță viitorilor clienți; dar pot avea și rolul de avocați care luptă pentru realizarea intereselor companiei, mai recomandă Mariş. 

Alte stiri din Life style

Ultima oră