Deutsche Post a vândut date despre clienţii săi unor partide din Germania

01 Apr 2018
Deutsche Post a vândut date despre clienţii săi unor partide din Germania

Şi Germania are "Cambridge Analytica" al său. Scandalul vizează Deutsche Post, adică Poşta germană, care ar fi vândut, pentru alegerile federale din 2017, date personale ale clienţilor săi unor partide politice, respectiv creştin-democraţii din CDU şi liberalii din FDP. 

Potrivit unei informaţii publicate de Bild am Sonntag, şi preluată de spiegel.de, fostul monopol de stat vinde date personale ale clienţilor către partide politice, în scopuri electorale, prin subsidiara sa Deutsche Post Direkt încă din 2005. 

Datele achiziționate de Uniunea Creștin-Democrată (CDU) a cancelarului Angela Merkel și de FDP au permis celor două partide politice să transmită mesaje țintite către anumite părți ale electoratului, strategie ce amintește de scandalul Cambridge Analytica, scrie Bild am Sonntag, preluat de Spiegel Online. Sumele vehiculate pentru vânzare ar fi de ordinul a cinci cifre, mai scrie sursa citată.

Numele clienților au fost anonimizate, dar au fost furnizate date despre sexul persoanelor respective, vârstă, studii, structura familiei, puterea de cumpărare și alte informații socio-democrafice. Aceste informații ar fi putut permite celor două partide politice să stabilească preferințele electorale. 

CDU și FDP au recunoscut că au achiziționat date privind votanții, dar au susținut că au respectat legislația germană privind protecția datelor personale. Aceeași poziție a avut-o și Poșta germană, care a susținut că nu a furnizat celor două partide adresele clienților săi. 

Informațiile din presa germană vin în plin scandal Facebook după ce s-a aflat că datele a circa 50 de milioane de utilizatori ai rețelei au fost folosite de firma britanică de consultanţă Cambridge Analytica.

Fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, și-a cerut scuze și a promis investigații pentru lămurirea situației. Însă o notă internă, în care unul din responsabilii Facebook afirma, în urmă cu doi ani, că reţeaua socială este hotărâtă să crească fie şi cu preţul expunerii utilizatorilor săi la riscuri, arată managerii companiei știau de riscurile presupuse de conectarea la rețea și de expunerea datelor personale.

Parlamentul European a anunțat că va cerceta declarațiile privind utilizarea datelor a milioane de utilizatori Facebook, fără cunoștința acestora, iar Comisia Europeană cere autorităților din statele membre să lanseze propriile investigații.

SHARE

Eurofrutas Temporar

Alte stiri din Externe

Ultima oră