Cercetătorii cubanezi l-au creat, americanii îl vor cu disperare! (VIDEO)

14 Mai 2015
Cercetătorii cubanezi l-au creat, americanii îl vor cu disperare! (VIDEO)
Cuba are, de mai mulți ani, un vaccin împotriva cancerului la plămâni. Numai că, embargoul de 55 de ani impus de Statele Unite ale Americii a făcut ca acesta să rămână acolo unde a fost creat.

Administrația Obama a încercat să normalizeze relațiile cu această țară, un pas important fiind făcut luna trecută, când guvernatorul New Yorkului, Andrew Cuomo, a vizitat Havana împreună cu reprezentanți ai Roswell Park Cancer Institute. Potrivit wired.com, s-a reușit realizarea unui parteneriat cu Centrul de Imunologie Moleculară din Cuba pentru a aduce vaccinul Cimavax - împotriva cancerului de plămâni - și în SUA.

"Șansa de a evalua un astfel de vaccin este foarte importantă", a declarat Candace Johnson, manager al Roswell Park Cancer Institute.

Entuziamul cercetătorilor americani vine și datorită faptului că vaccinul Cimavax are o toxicitate redusă și este foarte ieftin de produs.

În plus, cercetătorii de la Centrul de Imunologie Moleculară din Cuba le vor da colegilor americani toată documentația legată de producerea vaccinului.â

Cum funcționează Cimavax

După 25 de ani de cercetări, oamenii de știință de la Centrul de Imunologie Moleculară au descoperit acest vaccin, iar în 2011, ministerul Sănătății l-a oferit publicului gratuit, fiecare vaccinare costând guvernul cubanez doar un dolar.

Studiile efectuate de cercetătorii cubanezi au demonstrat că vaccinul împotriva cancerului la plămâni crește speranța de viață a bolnavilor în medie cu 4-6 luni. În plus, vaccinul nu generează efecte secundare semnificative și crește calitatea vieții.

Potrivit wired.com, în loc să atace în mod direct tumorile, Cimavax vizează o proteină produsă de tumori, pe care apoi o răspândește în sânge. Acest proces face ca în organismul persoanei vaccinate să se elibereze anticorpi care inhibă un hormon numit factorul de creștere epidermică, care stimulează creșterea și refacerea celulelor, dar care atunci când scapă de sub control cauzează cancer. Vaccinul Cimavax împiedică, astfel, dezvoltarea tumorilor și metastaza.

Alte stiri din Externe