Boeing 737 MAX 8, cu două tragedii aviatice la activ. China suspendă zborurile cu MAX8, România are deja comenzi

11 Mar 2019 | scris de Marina Constantinoiu
Boeing 737 MAX 8, cu două tragedii aviatice la activ. China suspendă zborurile cu MAX8, România are deja comenzi Galerie foto (4)

Regulatorul chinez în domeniul aeronautic a cerut companiilor aviatice chineze să suspende folosirea avioanelor de tip Boeing MAX 8, după tragedia aviatică produsă duminică, informează Reuters.

Un aparat de acest tip aparținând companiei Ethiopian Airlines, cu 157 de oameni la bord, s-a prăbușit la 6 minute după decolare, nelăsând nicio șansă de supraviețuire pasagerilor și membrilor echipajului.

Modelul 737 MAX 8 este una dintre cele mai recente versiuni ale aeronavei Boeing 737, cel mai bine vândut avion de linie din toate timpurile. Compania spune că noul model este cu până la 12 la sută mai eficient energetic decât versiunea clasică şi a primit comenzi pentru aproape 5.000 de exemplare, din întreaga lume, inclusiv din România, potrivit Digi24, care îl citează pe fondatorul site-ului de specialitate boardingpass.ro, Gabriel Bobon.

Noua tragedie aviatică a ridicat încă din primele momente semne de întrebare și a iscat controverse. Este al doilea avion de tip 737 MAX 8 care se prăbușește în mai puțin de șase luni.

Toamna trecută, în octombrie, tot un 737 MAX 8 s-a prăbuşit în mare, în Indonezia, la scurt timp după decolare și la aproape aceeaşi altitudine cu aeronava căzută duminică.  Zborul era operat de compania low-cost indoneziană Lion Air și s-a prăbușit la 13 minute de la decolarea din Jakarta. Era o cursă internă, cu 189 de pasageri și membri ai echipajului la bord. Nu au existat supraviețuitori.

Autoritatea Civilă a Administrației Aviației din China (CAAC) a afirmat, într-un comunicat, că va notifica toate companiile aeriene chineze când vor putea relua zborurile care ar urma să folosească MAX 8, după ce va contacta compania Boeing și U.S Federal Aviation Administration (FAA) pentru a asigura securitatea zborurilor.

”Dat fiind faptul că ambele accidente care au implicat avioane noi de tip de Boeing 737-8 s-au petrecut după decolare, există un anumit grad de similaritate”, spune CAAC, adăugând că ordinul ține cont de politica de zero toleranță față de pericolele de securitate aeriană. Reuters precizează că aparatele de zbor Boeing 737 MAX 8 mai sunt denumite și 737-8.

Cauza prăbușirii din octombrie a avionului indonezian este încă investigată.

Companiile chineze au 97 de MAX 8 în uz, scrie Reuters. Deja multe zboruri care erau programate să folosească aparate 737 MAX vor folosi modelul 737-800.

Purtătorul de cuvânt al companiei Boeing a refuzat să comenteze informația, scrie Reuters.

Ethiopian Airlines, acum îndoliată de tragedia produsă duminică, a decis imediat după accidentul aviatic oprirea tuturor zborurilor care utilizau aparate de tip MAX 8, scrie CNN.

Două companii aeriene românești, TAROM și Blue Air, au comandat la rândul lor acest tip nou de avion, potrivit boardingpass.ro, citat de Digi24.

Gabriel Bobon, fondatorul site-ului boardingpass.ro, a declarat la Digi24: „Îl vedem de două ori pe zi pe ruta București - Dubai, operată de Fly Dubai, și rareori compania cehă Smart Wings zboară la București pentru o companie din Israel cu acest tip de avion. Și în curând o să vedem și un avion Boeing 737 MAX și în flota Blue Air. Ei au comandat 18 astfel de aeronave, primele urmând să fie livrate în vara acestui an, iar TAROM va primi primele modele în 2023”.

Boeing a transmis condoleanţe familiilor victimelor şi a anunţat că o echipă de specialişti de la sediul din SUA va ajuta autorităţile etiopiene să elucideze cauza tragediei.

Pasageri din peste 30 de ţări se aflau la bordul avionului Boeing 737 MAX al companiei Ethiopian Airlines, care s-a prăbuşit duminică dimineaţă la scurt timp după decolarea de pe aeroportul din Addis Abeba, a anunţat directorul general al companiei aeriene, Tewolde Gebre Mariam, citat de agenţiile internaţionale de presă.

Printre pasageri se numără 32 de kenyeni, 18 canadieni, 9 etiopieni, 8 italieni, 8 chinezi, 8 americani, 7 britanici, 7 francezi, 6 egipteni, 5 olandezi, 4 indieni, 4 slovaci, câte trei austrieci, suedezi şi ruşi, câte doi marocani, spanioli, polonezi şi israelieni şi câte un pasager din Belgia, Indonezia, Somalia, Norvegia, Serbia, Togo, Mozambic, Rwanda, Sudan, Uganda şi Yemen. Naţionalităţile celorlalţi pasageri nu sunt deocamdată cunoscute, iar patru dintre ei au paşapoarte ONU şi încă nu este clar din ce ţări provin.

Potrivit datelor de pe website-ul de monitorizare a curselor aeriene Flightradar24, după decolare avionul a avut oscilaţii de viteză în urcare. Avionul implicat în accident fusese livrat companiei Ethiopian Airlines în noiembrie anul trecut şi avea numai 1.200 de ore de zbor.

UPDATE

Și Indonezia a anunțat că suspendă zborurile efectuate de Boeing-urile MAX 8, până la noi ordine. A devenit, astlfel, a treia țară care ia o astfel de măsură după accidentul de duminică.

SHARE

Eurofrutas Temporar

Alte stiri din Externe

Ultima oră