Succesurile unei prințese adevărate

11 Mai 2015
Succesurile unei prințese adevărate
’Prințesa de aur va valora peste 1miliard de euro până la vârsta de 10 ani’’, este fraza care a umplut zilele trecute prima pagină a celor mai importante publicații de pe mapamond.Sună de-a dreptul manelistic dar, din fericire,nu este vorba de apariția unui nou ’’puști minune’’ sau ’’pitic fermecător’’ care să ne gâdile într-un mod neplăcut auzul cu melodii sârbo-turco-indiene.

Titlurile bombastice se referă la bebelușul cuplului William și Kate a cărei mediatizare fabuloasă a început dinainte de a scoate capul în lume.După ce firma care a produs păturica în care a fost învelit de la primele gungureli a primit sute de mii de comenzi, se preconizează că fotomodelul de 3,8 kg va genera, până la vârsta de 10 anișori, venituri de UN MILIARD de lire sterline numai pentru industria de modă și frumusețe din Marea Britanie.

Cu alte cuvinte, ’’o mână de om’’ produce într-o țară normală, mai mult decât a furat cu toate mâinile orice șmecher de pe la noi,din privatizări dubioase, țepe și alte matrapazlâcuri.

Pe fondul entuziasmului fără margini declanșat de nașterea micuței prințese britanice, sunt convins că regaliștii români s-au gândit din nou la mult visatul referendum privind reinstaurarea monarhiei pe plaiurile Mioriței. Din păcate, oricât ne-am dori noi să plagiem povestea englezească, nu văd prea curând ca milioane de români să poarte tocurile Principesei Margareta sau freza perfectă a Alteței sale,actorul Radu Duda. Brandul unei case regale ca cea de la Buckingham Palace se construiește în sute de ani. Pentru a schimba soarta unui popor,nu e suficient să apară printre noi, pietonii de rând, un cap încoronat în cârca unui cal alb. Sub accesoriul cu nestemate e musai să lucreze un creier deosebit pentru ca domnia purtătorului să dureze și să intre în istorie.

Pentru comparație,mai aproape de realitățile noastre recente, ar trebui să facem socoteala cât vor produce nepoții ultimei case prezidențiale din România, posesoare de urmași. Numim aici, ați ghicit, familia monarhului cu ardeiul iute pe blazon și cu sângele albastru de la cerneala băută în perioada școlarizării.
Ce industrii s-ar putea dezvolta folosind imaginea acestor manechine?Semințele de bostan produse de Bercea Mondial Company? Wiskey-ul plimbat în căruț alături de nepoțică de către bunelul Trăinel?Porumbul fiert de la Nana? Jeep-urile conduse de Ebuța pe la terasele de fițe din Dorobanți?Asfaltările lui Cășuneanu? Bordurile lui Videanu? Sau intermedierile Nuțicăi Udrea?

Tot până să împlinească 10 ani, cât au durat cele două mandate, și președinția Împăratului Traian de România a produs venituri de miliarde însă doar pentru alaiul personal. Nu m-aș mira deloc așadar dacă urmașii săi vor intra mai degrabă în negura urâtă a anonimatului decât ca modele în industria de frumusețe precum micuța Charlotte Elizabeth Diana.Până la urmă asta e diferența între o familie de viță nobilă și una făcută din produsul viței de vie.

Alte stiri din Editorial

Ultima oră