Top 10 cele mai periculoase aeroporturi din lume: 3 sunt în Europa (VIDEO)

01 Sep 2018 | scris de Istvan Deak
Top 10 cele mai periculoase aeroporturi din lume: 3 sunt în Europa (VIDEO) Galerie foto (4)

Pentru a ajunge în cele mai frumoase locuri ale planetei, turiștii sunt obligați să îndure și câteva manevre în aer deloc plăcute.

Topul celor mai periculoase aeroporturi din lume, realizat de weather.com, nu se referă la amenințarea teroristă sau la nivelul infracțional, ci exclusiv la pistele de aterizare și decolare.

1. Princess Juliana International Airport, St. Maarten
Este genul de aterizare la care preferi să nu te uiți pe geam, dar parcă nici să te uiți de la sol. Totuși, de fiecare dată, turiștii se adună pe Maho Beach să simtă avionul trecând razant deasupra capului. Pista de aterizare este de doar 2180m, iar piloții întâmpină probleme de a anticipa corect înălțimea la care se află cu adevărat, din cauza valurilor. 

 

Dar experții susțin că decolarea e și mai grea, fiindcă se realizează direct spre un munte, astfel că este una dintre cele mai abrupte din lume. An de an se rănesc turiști pe plajă, încercând să testeze suflul avionului la decolare. 

 

2. Aeroportul Hechi, China
Pistele aeroportului sunt la 670 de metri altitudine, pe o platformă care a necesitat nivelarea unui vârf de munte. Pista de doar 2,25 km lungime și 45 de metri lățime a costat 126 milioane de euro și se încheie cu o prăpastie de 300 de metri. Din acest motiv pot ateriza sau decola doar trei avioane pe oră. 

Hechi

3. Aeroportul din Gibraltar
Cel mai periculos aeroport din Europa este o adevărată provocare pentru piloți. Marea e în stânga și în dreapta pistei de aterizare de doar 1.800 de metri, care mai este străbătută și de principalul drum național. Din acest motiv, doar British Airways, EasyJet și Monarch au voie să aterizeze în Gibraltar. 

gibraltar

4. Toncontin International Airport, Honduras
Pistă de aterizare de doar 1.800 de metri, înconjurat de dealuri și vânt imprevizibil, aeroportul din Honduras nu oferă senzații plăcute la aterizare. Experții în aviație îl consideră aeroportul cu cea mai dificilă aterizare din lume. După accidentul din 2008, când un Airbus A320 a ieșit de pe pistă și a ucis cinci persoane, pista a fost prelungită în 2009. 

 

5. Barra International Airport, Scoția
Practic, avioanele folosesc plaja la aterizarea și decolarea de pe insulă. Aceste manevre sunt posibile doar în anumite condiții meteo. De multe ori aceste zone sunt inundate complet. Pe acest aeroport aterizează doar de avioane de mici dimensiuni.

6. São Paulo-Congonhas Airport, Brazilia
Construit în cartierele suprapopulate ale metropolei Sao Paolo, aterizarea și decolarea reprezintă o adevărată provocare pentru piloți. Dacă plouă, pistele se transformă în bazin și există riscul ca aeronava să alunece de pe pistă, așa cum s-a întâmplat la accidentul din 2007, care a dus la decesul a 186 de persoane.

7. Madeira Airport, Portugalia
Pista de aterizare și decolare foarte îngustă obligă piloții să zboare direct spre dealuri și apoi să întoarcă brusc pentru a putea ateriza. În 1977 au murit 131 de oameni după ce o aeronavă nu s-a oprit la timp pe pistă și a plonjat în mare. 

madeira

8. Tenzing-Hillary Airport- Lukla, Nepal
Aeroportul din munții Himalaya se află la 2.750 de metri și este expus la vânt puternic și vizibilitate redusă din cauza norilor. Decolarea este o adevărată provocare: pista de 530 de metri, cu o înclinație de 12%, se încheie abrupt cu o prăpastie de 600 de metri. Și în acest caz, pot ateriza doar avioane de mici dimensiuni. 

 

9. Juancho E Yrausquin Airport, Insula Saba
Cea mai mică insulă din Antilele Olandeze își are aeroportul pe o stâncă a vulcanului activ Scemery. Înconcurată de apă și munte, pista are doar 400 de metri lungime. Aici pot ateriza doar avioane de tip Twin-Otter-Propeller. 

 

10. Reagan National Airport, Washington D.C./Arlington, SUA
Acest aeroport a intrat în top 10 dintr-un singur motiv. Nu are nicio problemă neobișnuită pista, însă Washingtonul are o zonă aeriană de aproape de 5.500 de metri interzisă din motive de securitate. Din acest motiv, avioanele trebuie să aterizere traversând râul Potomac. Pentru a nu intra în zona interzisă, avioanele trebuie să efectueze o curbă de 30-40 de grade pentru a ajunge la pista de aterizare.

Pretendente serioase pentru top 10 sunt aeroportul din St. Barth cu pista sa de doar 650 de metri; pista din Courchevel din Franta se află la 2.007 metri și aterizarea se realizează în condiții de zăpadă extremă; Wilkins Runway din Antarctica este practic tangent cu un ghețar, dar nici aterizarea pe insula artificială Chubu din Japonia nu este tocmai o plăcere.

Fostul aeroport Mariscal Sucre din Quito-Ecuador și fostul aeroport Kai Tak din Hong Kong au fost ambele închise pentru că erau prea periculoase. Aeroporul Paro din Bhutan a acordat doar unui număr deopt piloți din lume dreptul să aterizeze aici;

Matekane Air Strip, Lesotho, este situat la 2.280 de metri înălțime, iar pista de 400 de metri se încheie cu o prăpastie de 600 de metri;

Male International Airport Maldive este plasat la doar 2 metri deasupra apei, în timp ce Aeroportul Narsarsuaq din Groenlanda te obligă să înfrunți turbulențele severe ale unui fiord. Nu e exclus să te trezești cu aisberguri pe pistă.

Alte stiri din Calatorii

Ultima oră