Biocombustibilii vor fi înlocuiţi de energia din gunoi menajer şi alge

28 Apr 2015
Biocombustibilii vor fi înlocuiţi de energia din gunoi menajer şi alge
E sfârşitul lunii aprilie iar multe terenuri agricole au căpătat culoarea galben auriu. Te uiţi pe geamul maşinii, admiri rapiţa înflorită şi te bucuri de parfumul cu care te dezmiardă. Te-ai întrebat vreodată de ce tot mai mulţi fermieri renunţă la culturile tradiţionale în favoarea rapiţei? În fiecare an, la nivelul Uniunii Europene 10 miliarde de euro sunt plătiți ca subvenții publice pentru combustibilii cultivați pe terenuri arabile.

Dezvoltarea accelerată a culturilor agricole pentru biocombustibili nu e lipsită însă de probleme. Utilizarea terenului agricol pentru a produce recolte pentru biocarburanți reduce suprafață disponibilă pentru recoltele agricole destinate alimentaţiei oamenilor. Acest lucru duce la nevoia de a elibera mai mult teren, de exemplu prin defrișări, pentru a cultiva mai multe recolte agricole, acest proces fiind cunoscut sub numele de modificare indirectă a utilizării terenului (ILUC). Problema e pe departe de a fi rezolvată, ba chiar se amplifică. Defrișările au dus la creşterea emisiilor de gaze cu efect de seră, ceea ce ar putea duce în unele cazuri la anularea parțială sau chiar totală a efectelor benefice ale utilizării biocombustibililor.

Parlamentul European caută resurse alternative
Mâncare sau carburanţi bio? Şi ce te faci când biocombustibilii în loc să rezolve problema poluării ajung să contribuie la creşterea gazelor cu efect de seră? La aceaste întrebări au trebuit să răspundă deputaţii europeni care au votat acordul informal privind o propunere legislativă care limitează producția de biocarburanți derivați din plante. Noua lege accelerează folosirea surselor alternative, cum ar fi gunoiul sau reziduurile sau a celor complet noi, cum ar fi culturile de alge. Propunerea legislativă are ca scop și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cauzate de utilizarea intensivă a terenului agricol pentru culturi destinate biocarburanților.

Legislația actuală cere statelor membre ca, până în 2020, cel puțin 10% din energia consumată în transporturi să fie regenerabilă. Compromisul aprobat astăzi prevede ca prima generație de biocarburanți (din recolte crescute pe teren agricol) să reprezinte maximum 7% din consumul final de energie în transporturi, până în 2020. Furnizorii de carburanți vor raporta statelor membre și Comisiei Europene nivelul estimat de emisii generate de ”modificarea indirectă a utilizării terenului” (ILUC), cum ar fi eliberarea unor suprafețe mai mari de teren pentru a crește recolte agricole, necesare pentru a echilibra pierderile de teren agricol în favoarea culturilor pentru biocarburanți.

Sprijin pentru biocarburanții avansați
Statele membre vor fi obligate să stabilească o țintă națională, maximum 18 luni după intrarea în vigoare a directivei, pentru includerea biocombustibililor avansați în consumul total din domeniul transporturilor. Biocombustibili avansanți sunt cei din unele tipuri de gunoi sau reziduuri sau din surse noi, cum ar fi culturile de alge. Legislația va trebui transpusă până în 2017.




 

Alte stiri din Business

Ultima oră