Publicitate antivaccinare, în mai multe orașe din România

31 Dec 2017 | scris de Marina Constantinoiu
Publicitate antivaccinare, în mai multe orașe din România

UPDATE

Ministrul Sănătăţii, Florian Bodog,  a declarat că a cerut inspectorilor sanitari să sancţioneze campaniile publicitare care vizează sănătatea publică şi care nu au avizul MS, în condiţiile în care, în unele localităţi au fost postate, la sfârşitul anului trecut, panouri publicitare împotriva vaccinării. 

Colegiul Medicilor din România (CMR) susţine acţiunea ministrului Sănătăţii pentru identificarea panourilor publicitare care promovează nevaccinarea, informează un comunicat de presă al organizaţiei profesionale, citat de Hotnews.

În mai multe orașe din România au apărut panouri publicitare de mari dimensiuni, cu mesaje antivaccinare.

Secretarul de stat Raed Arafat, critică montarea panourilor publicitare privind siguranţa vaccinurilor montate în Braşov, Iaşi şi Cluj, subliniind că acestea reprezintă "un atentat la sănătatea publică".

Arafat atrage atenţia că mesajul este "fals şi periculos" şi subminează toate eforturile din ultimele luni prin care se încearcă creşterea numărului copiilor vaccinaţi în România.

"Acest panou publicitar a apărut la Braşov acum două zile. Panouri similare au apărut la Iaşi şi Cluj. Înţeleg că este o campanie de 'informare' sau mai bine zis DEZINFORMARE asupra faptului ca vaccinurile 'nu sunt sigure'. Oare lipsa vaccinării este mai sigură? La cei care încearcă prin orice metodă să transmită omului de rând că vaccinurile nu sunt sigure îi spun că lipsa vaccinării poate ucide chiar, sau cel puţin să lase copilul cu invaliditate pe viaţă. Uitaţi-vă la ce s-a întâmplat cu copiii afectaţi de rujeolă. Lipsa vaccinării a fost unul din cauzele principale a formei grave a bolii la copiii nevaccinaţi şi a decesului unora dintre ei", arată secretarul de stat Raed Arafat într-o postare în pagina sa de Facebook.

El punctează că mesajul principal al campaniei nu se bazează pe niciun fundament ştiinţific.

"O astfel de campanie are nevoie de finanţare iar concepţia este una diabolică... se vrea să spună că oamenii au dreptul la informare şi la liberă alegere, un aspect cu care sunt total de acord, se vrea să ne convingă că afişul transmite un mesaj echilibrat prin care se cere populaţiei să citească prospectul şi să intre pe un site de informare... sau mai bine zis, cel puţin din punctul meu de vedere ca medic, de dezinformare. Însă, primul mesaj care rămâne în mentalul celui care citeşte este cel din primul punct şi care afirmă că 'Vaccinurile NU sunt sigure', o afirmaţie care nu are nici un fundament ştiinţific şi care alcătuieşte mesajul principal al campaniei", mai arată Arafat.

Secretarul de stat apreciază că afişe care nu arată în mod clar al cui este mesajul, "nu trebuie să rămână şi trebuie îndepărtat".

"Conţinutul este un atentat la sănătatea publică a populaţiei şi nu poate fi considerat un banal mesaj sau o exprimare de părere", adaugă el.
Arafat susţine că iniţiatorii unor astfel de campanii "trebuie să fie responsabilizaţi".

"Cei care concep astfel de campanii, foarte bine gândite de altfel, trebuie să fie responsabilizaţi din punctul meu de vedere, cel puţin aducându-i la o dezbatere adevărată în faţa publicului având prezenţi experţi adevăraţi în domeniul bolilor infecţioase şi al epidemiologiei ca să-i explice cum stau lucrurile şi cu ce se joacă în final... cu viaţa copiilor şi cu siguranţa populaţiei", conchide secretarul de stat.

SHARE

Eurofrutas Temporar

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră