Podul Saligny de la Cernavodă, redeschis traficului feroviar. Restricţii de circulaţie pe A2

27 Sep 2015
Podul Saligny de la Cernavodă, redeschis traficului feroviar. Restricţii de circulaţie pe A2
Podul Saligny de la Cernavodă (construit în sec. 19) a fost redeschis traficului feroviar şi va contribui astfel la reabilitarea mai rapidă a celuilalt pod din zonă, podul mixt rutier și feroviar de peste Dunăre, construit în 1986, scrie romania-actualitati.ro.

Din cauza lucrărilor de reabilitare, CNADNR anunță că vor fi unele restricții parțiale de circulație pe A 2 la Cernavodă, linia de cale ferată dublă fiind montată pe axa autostrăzii – între sensurile de mers.

Programul de reparaţii capitale la podul mixt vor începe săptămâna viitoare. Traficul feroviar se va desfășura exclusiv pe firul București –Constanța iar pe direcția Constanța –București trenurile vor circula pe podul Anghel Saligny care a fost reabilitat și redeschis special pentru a se menține operaționale două linii.

"Practic, ca să se poată face circulaţia pe două fire, să nu avem întârziere, una din solicitările noastre a fost reabilitarea acestui pod pentru a se putea închide un fir de circulaţie de pe podul nou. Trenurile de la Constanţa către Bucureşti vor circula pe podul vechi al lui Saligny”, a explicat la RRA Dorin Maier, şeful Regionalei CFR Constanţa.

În prezent, pe ambele poduri viteza trenurilor este limitată la 30 km/h însă din iulie 2016, la finalizarea tuturor lucrărilor, pe podul nou se va circula cu 140 -160 km/h.

Reabilitarea podurilor de cale ferată peste Dunăre (km. 152 -165) a început în august 2014, se execută cu o companie din România și costă 220 de milioane de lei din care 150 de milioane reprezintă contribuția Uniunii Europene prin Programul Operațional Sectorial Transport.

Podul Regele Carol I de la Cernavodă (redenumit podul Anghel Saligny) a fost, la inaugurarea din 26 septembrie 1895, cel mai lung din Europa și al treilea din lume. Podul peste Dunăre are o lungime de aproape 2 kilometri însă întregul sistem de poduri și viaducte dintre Fetești și Cernavodă are o lungime de 4 kilometri. Lucrările de construcție au început în noiembrie 1890 în prezența regelui Carol I. La inaugurarea din 1895, linia dintre Fetești și Cernavodă cu o lungime de 21 km asigura legătura feroviară între București și portul Constanța. 

Noul pod peste Dunăre de la Cernavodă (pod mixt rutier și feroviar lungime 1,6 km.) a fost deschis în 1986 după electrificarea liniei și ca urmare a traficului intens spre litoral.


Citiţi mai multe ştiri din Actualitate!

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră