DNA a descins în Parcul Dinozaurilor din Țara Hațegului

29 Mai 2015
DNA a descins în Parcul Dinozaurilor din Țara Hațegului
Procurorii anticorupție de la Alba verifică modul în care autoritățile au aprobat construcția unei hidrocentrale în Geoparcul Dinozaurilor din Țara Hațegului.
Jurnaliștii de la The Guardian au publicat, în luna martie, o analiză a unui ONG, privitoare la distrugerea râurilor și a mediului din Balcani, prin construirea unor hidrocentrale în acele zone.

Și România a fost menționată în această analiză, cu hidrocentrala de pe Râul Alb, din Geoparcul Dinozaurilor din Țara Hațegului. Jurnaliștii britanici au încadrat proiectul din România în categoria celor ”care ameninţă să distrugă zonele sălbatice, care nu-şi vor mai reveni niciodată şi vor pierde definitiv şansa de a-şi fructifica potenţialul turistic”.

Procurorii DNA Alba au deschis de curând un dosar care vizează modul în care s-au cheltuit banii de către instituțiile statului, pentru construcția acestei hidrocentrale.  În cursul zilei de 29 mai 2015 sunt efectuate percheziții domiciliare în nouă locații situate în Municipiul București și județele: Hunedoara, Mureș și Cluj, din care trei sunt sediile unor instituții publice, restul reprezentând sediile unor societăți comerciale și domiciliile unor persoane fizice.

Anchetatorii vor ridica doar documente de la toate instituțiile vizate, apoi vor decide câte persoane vor chema la audieri, potrivit unui comunicat DNA. Instituțiile vizate de ancheta DNA sunt Administrația Bazinală Mureș, Agenția de Protecție a Mediului Hunedoara, Administrația Geoparcului Dinozaurilor Țara Hațeg și Facultatea de Geologie București.

Geoparcul Haţeg se află în administrarea Universităţii din Bucureşti şi este foarte cunoscut datorită unei particularităţi unice: aici au fost descoperite fosilele dinozaurilor pitici. Chiar şi acum, rocile sedimentare continuă să furnizeze palentologiştilor resturi de animale care au populat zona acum 70-76 milioane de ani.

Geoparcul Dinozaurilor Ţara Haţegului acoperă o suprafaţă de 102.392 ha şi cuprinde 11 localităţi ale căror comunităţi vor deveni partenere. Fiecare dintre acestea va veni cu specificul şi atuurile zonei: Haţegul cu rezervaţia de zimbri, Clopotiva cu casele ţărăneşti tradiţionale, Sălaşul de Sus cu specificul culinar, Sarmizegetusa cu ruinele romane. Geoparcul beneficiază de un patrimoniu natural şi cultural unic în lume, foarte bogat şi divers. El asigură protejarea siturilor cu resturi fosile de dinozauri pitici, unici în lume.

Alte stiri din Actualitate