La Radio România, toamna se numără...frecvenţele

03 Dec 2015 | scris de Dănuț Deleanu
La Radio România, toamna se numără...frecvenţele

Pentru început, dl. Ovidiu Miculescu a amintit de profitul considerabil pe anul 2014, de 7,7 milioane lei (cu o tendinţă de creştere pentru anul în curs) şi de faptul că instituţia în sine nu are credite, datorii şi nu înregistrează întârzieri la plata facturilor. Totodată a ţinut să precizeze faptul că, dacă Radio România performează, acest fapt ar putea genera invidie care s-ar putea traduce prin atacuri la persoană şi mai ales atacuri la credibilitatea instituţiei. Cum Radio România este un puct strategic pentru ţară, se vrea a se creea impresia că acest serviciu public nu va putea să-şi îndeplinească misiunea pe care o are faţă de cetăţeni.

Pe mai departe, se întăreşte ideea că oferta culturală a posturilor publice este cea mai complexă din întreaga piaţă de media românească. Astfel, Radio România este singurul post public de radio care organizează de 22 de ani un târg de carte de anvergură europeană: Târgul internaţional de carte Gaudeamus şi Caravana Gaudeamus (89 de târguri organizate în întreaga ţară în cei 22 de ani). Cu menţiunea că, din păcate, până acum, Gaudeamus nu a fost asociat cu Radio România. S-a amintit apoi de Festivalul de Teatru Radiofonic Grand Prix Nova, de turneele naţionale Pianul Călător, Duelul Viorilor, Flautul Fermecat, Vioara lui George Enescu la Sate şi de proiectele educaţionale „Ascultă 5 minute de muzică clasică”, „Ora de educaţie muzicală” şi „Ora de educaţie teatrală”

La întrebarea dacă ar agrea un proiect de fuziune Radio România – Televiziunea Română, Miculescu a dat de înţeles că, dacă Radioul merge bine, unindu-se, să existe riscul să se strice ceea ce merge bine. „Sunt ataşat de Radio, nu aş accepta să intrăm într-o formulă în care Radio să aibă de pierdut. Situaţia din Televiziune poate fi reparată, remediată, dar cu un management bun. Îmi pare rău de ce se întâmplă acolo dar, credeţi-mă, ştiu care este soluţia de remediere”, a spus Miculescu. Mai în glumă, mai în serios, s-a vehiculat ideea că ascultarea radioului pe frigiderul din bucătărie va dispărea, că radioul clasic este într-un mare pericol şi că se impune construirea unei platforme puternice pe online.

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră