Cum poate pierde România 240 de milioane de euro pentru 17 kilometri de autostradă

05 Aug 2015
Cum poate pierde România 240 de milioane de euro pentru 17 kilometri de autostradă
Autostrada Sebeş – Turda are puţin peste 70 de kilometri. Ea a fost împărţită în patru sectoare. Proiectul a fost demarat pe finanţarea europeană 2007 – 2013, dar dacă autostrada nu va fi gata în acest an, pierdem banii.

Comisia Europeană ar fi accepta ca, în situaţia în care autostrada nu este gata, finanţarea să se mute pe programul 2014-2020. Adică, tot pierdem bani. Din sumele cu care am fi putut face contracte noi, vom finaliza contracte vechi.

În acest moment, pe lotul 1, de 17 kilometri, din autostrada Sebeş – Turda lucrările nici măcar nu au început. Mai mult, Compania de Drumuri a precizat, pentru presa locală, că lucrările vor începe în ianuarie 2016.

Practic, pentru 17 kilometri de autostradă putem pierde 240 de milioane de euro, cât valorează proiectul.

Cum contractul a fost semnat în noiembrie 2014, aceast tronson are deja 9 luni de întârzieri.

Aşadar, calendarul construirii Lotului 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda este dat peste cap, cel puţin asta reiese din răspunsul Companiei de drumuri: „La data prezentei (24 iulie 2015, ora 10.53 AM – n. red.) nu a fost finalizat proiectul tehnic pentru construcţia Lotului 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda. Modificarea soluţiilor tehnice propuse de către Antreprenor în faza de Declaraţie de Proiectare (etapa premergătoare avizării Proiectului Tehnic), faţă de soluţiile tehnice de la Oferta Tehnică cu care acesta a fost declarat câştigător, a condus la întârzierea avizării Proiectului Tehnic,” a precizat CNADNR pentru ziarul Unirea.

În ceea ce priveşte celelalte loturi, stadiile lucrărilor în luna iulie sunt între 6% şi 35%.

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră