Câştigă companiile de scutece, biberoane şi lapte praf, dar pierd cele de prezervative, după ce China a pus punct politicii copilului unic

30 Oct 2015
Câştigă companiile de scutece, biberoane şi lapte praf, dar pierd cele de prezervative, după ce China a pus punct politicii copilului unic
Sfârșitul politicii copilului unic în China a majorat valoarea acțiunilor companiilor care fabrică produse pentru bebeluși, scutece, lapte praf, în timp ce producătorii de prezervative au înregistrat scăderi, transmite AP, preluat de Agerpres.  

Partidul Comunist Chinez (PCC) a anunțat oficial, joi, încetarea politicii copilului unic și a informat că toate cuplurile chineze vor avea dreptul să aibă doi copii. Această decizie istorică survine în urma unei relaxări a politicii copilului unic, survenită în urmă cu doi ani, când Beijingul le-a permis cuplurilor de chinezi să aibă doi copii dacă unul dintre părinți era copil unic.

Investitorii se bazează pe o creștere accentuată a vânzărilor companiilor care produc articole pentru nou-născuți și copii, în timp ce analiștii de la Credit Suisse estimează o majorare a cheltuielilor anuale de consum cu 4 — 6%, aproximativ 120 — 140 miliarde de yuani (19 — 38 miliarde de dolari). Costurile anuale pentru creșterea unui copil în China se ridică la 40.000 de yuani (6.330 dolari), conform analiștilor de la Credit Suisse. Aceștia susțin că majorarea cheltuielilor de consum va reprezenta un avans de 4-6% al vânzărilor totale de retail în China.

Una din companiile care a câștigat cel mai mult pe piețele financiare a fost China Child Care Corp, care fabrică produse de îngrijire pentru copii. Acțiunile companiei au urcat cu 40% la Bursa de la Hong Kong.

Pe de altă parte, titlurile producătorului nipon de prezervative Okamoto Industries au scăzut cu 10% la Bursa de la Tokyo.

Producătorii de lapte praf pentru sugari din Hong Kong și China au înregistrat creșteri semnificative la burse. Și firmele din Japonia au fost printre beneficiare. La Bursa de la Tokyo, acțiunile producătorului de biberoane Pigeon Corp au urcat cu 10,7% iar titlurile producătorilor de scutece Unicharm și Kao au înregistrat creștere de aproximativ 4%.

Și dolarul neo-zeelandez s-a apreciat semnificativ vineri, investitorii apreciind că țara va beneficia de noua politică din China, datorită exporturilor masive de lapte praf și produse lactate.


 

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră