ATENŢIE, IARNA NU-I CA VARA! Când schimbăm cauciucurile pentru sezonul rece. REGULI ŞI AMENZI.

24 Noi 2015 | scris de Mara Răducanu
ATENŢIE, IARNA NU-I CA VARA! Când schimbăm cauciucurile pentru sezonul rece. REGULI ŞI AMENZI.

ROCADA CAUCIUCURI VARĂ-IARNĂ

Potrivit legislaţiei în vigoare, anvelopele devin obligatorii în condiţii meteo specifice. Mai exact, pe drumuri acoperite cu zapadă, gheaţa sau polei. Legea cauciucurilor de iarnă obligatorii a intrat in vigoare la 1 noiembrie 2011, însă cauciucurile de iarnă nu sunt obligatorii în fiecare an începând cu data de 1 noiembrie, deşi s-a creat o confuzie în acest sens. In propunerea legislativa din 2010 a fost menţionat intervalul 1 noiembrie - 31 martie, insa s-a renuntat la el, în condiţiile în care se poate la fel de bine să ningă în lunile octombrie sau aprilie.

AMENZI ŞI SANCŢIUNI PENTRU ŞOFERI 

Potrivit art.100, aliniatul 6 din Noul Cod Rutier, pentru conducerea unui autovehicul care are montate anvelope cu alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevăzute în certificatul de înmatriculare sau înregistrare ori sunt uzate peste limita admisă, şoferii riscă o amendă din clasa a IV-a de sancțiuni (de la 9 la 20 de puncte-amendă). Anul acesta, de la 1 iulie, punctul-amendă a crescut la 80 de lei, ceea ce înseamnă că amenzile sunt cuprinse între 720 și 1600 de lei.

CARE SUNT ANVELOPELE DE IARNĂ ACCEPTATE

Astfel, daca doriti sa faceti un drum pana la munte, unde sunt anunţate ninsori, riscaţi până la 1.600 de lei amenda dacă nu vă echipaţi corespunzător maşina. Trebuie știut că singurele anvelope de iarnă acceptate sunt cele inscripționate cu unul dintre simbolurile „M+S", „M.S.", „MS" sau „M&S", fără a include în această categorie anvelopele marcate numai ,,all seasons". Cauciucurile de iarna sunt realizate dintr-un material mai moale decat cel de vara si au un profil ce ajuta la pastrarea controlului chiar si la temperaturi negative. Sub temperaturi de 7 grade Celsius aceste cauciucuri sunt recomandate chiar si pentru rularea pe asfalt uscat. Pot fi recunoscute prin marcajul "M + S' (sau "M.S.' sau "M & S') conform legislatiei europene sau "Munte/Fulg de zapada'conform celei americane. Cauciucurile late, de viteza, altele decat cele produse special pentru zapada, nu sunt potrivite pentru conditiiile de iarna. Cauciucurile de vara sunt mai tari pentru a evita uzarea lor prematura la temperaturi ridicate si au un profil ce preintampina fenomenul de acvaplanare. Sunt ideale pentru a circula cand temperatura depaseste 7 grade Celsius.

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră