Cu trenul de la Gara de Nord la Gara Progresu, via Domneşti

24 Oct 2016 | scris de Gabriela Antoniu
Cu trenul de la Gara de Nord la Gara Progresu, via Domneşti

Proiectul prezentat luni aduce în România conceptul de tren "regio urban", tren care operează pentru oraș și deservește atât locuitorii săi, cât și locuitorii localităților limitrofe. În cadrul primei etape, se va face legătura feroviară între București Nord — Domnești — Progresu (centura feroviară — vest) și București Nord — Băneasa — Pantelimon (centura feroviară — nord). Cele două trasee pot fi operabile în luna februarie 2017, după lucrările executate de CFR Infrastructură în regie proprie. Costul estimat este de 200.000 de euro.

Prima etapă a proiectului cuprinde 16 stații (9 existente și 7 noi). Costul unui bilet pe ruta completă Gara de Nord — Gara Progresu va fi de 4,4 lei (preț întreg) și 2,2 lei (preț redus). Aceste trenuri vor conecta 7 localități mari, 4 sectoare și 8 cartiere, iar în stații vor fi amenajate parcări tip Park & Ride.

În etapa a II-a se va realiza conexiunea feroviară cu rețeaua de metrou (Magistrala 1 Preciziei și Magistrala 2 Berceni), prin noduri modale. Termenul finalizării acestei etape este sfârșitul anului 2017, iar costurile se ridică la aproximativ 5 mil. euro.

În etapa a III-a va fi realizată legătura feroviară Progresu — Pantelimon — București Nord (centura feroviară est), şi vor fi reabilitate gările și punctele de oprire. Această fază presupune o serie de lucrări mai ample, ce vor fi realizate de CFR Infrastructură până în luna noiembrie 2018, iar bugetul necesar este de aproximativ 15 mil. euro.

"Acest proiect face parte dintr-o viziune mai amplă, menită să rezolve problemele de trafic ale Bucureștiului, cu ajutorul căii ferate și a metroului, exact cum este și legătura feroviară dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni. Tot în acest context, se înscrie și lotul 2 al Magistralei 5 de metrou (Eroilor — Pantelimon) pe care dorim să o lansăm pentru licitare în următoarele zile, dar și Magistrala 6 de metrou, pe care o vom propune Guvernului spre aprobare în următoarele săptămâni. După cum vedeți, este o combinație între proiecte mai mici care folosesc calea ferată și proiectele mari ale metroului, prin care încercăm să decongestionăm traficul din Capitală", a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Bușe.

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră